I WARUNKI OGÓLNE
obowiązuje od 26.10.2020
z dniem 1.1.2020 zawieszamy świadczenie usług do dnia 18.01.2021 z możliwości przedłuzenia tego okresu.
Zmianie uległy następujące punkty regulaminu: 1 Cennik w podpunkcie 1.2, 1.3 oraz punkt II Pakowanie podpunkty II 1.4, II1.4.1, oraz II1.14, II1.14.1, II1.14.2.
L.A. TRANSPORT / www.latransport.pl ( assl ltd ) ŚWIADCZY USŁUGI W ZAKRESIE TRANSPORTU, ORGANIZACJI TRANSPORTU i SPEDYCJI PACZEK, PALET, PRZESYŁEK GABARYTOWYCH, DROBNICOWYCH I CAŁOPOJAZDOWYCH
1. CENNIK
1.1. Transport odbywa się na podstawie cennika zawartego w tabeli - "cennik usług", dostępny na stronie internetowej latransport.pl / cennik
1.2. Od dnia od 26.10.2020 minimalna opłata za transport jednej paczki do 20 kg wagi naliczana jest wg cennika paczki o wadze 20 kg dwudziesto kilogramowej.
1.3. Każdy następny rozpoczęty kilogram wagi paczki powyżej 20 kg naliczany jest wg cennika jednego kilograma wagi.
1.4..Brak wydrukowanej etykiety do przesyłki wiąże się z dodatkową opłatą zawartą w cenniku
1.5. Brak zlecenia przez formularz na stronie internetowej latransport.pl / wyslij paczkę wieże się z dodatkową opłatą
2. ZLECENIE USŁUGI
2.1. Transport odbywa się na podstawie zlecenia wykonania usługi
2.2. Wypełnienie zlecenia w formie papierowej lub elektronicznej jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego regulaminu. L.A. TRANSPORT nie ponosi odpowiedzialności za dane wprowadzane przez klientów do formularzy, ani za błędne przypisanie danych z formy papierowej nadania paczki (wypełnianej przez klienta) do elektronicznego formularza przez który realizujemy wysyłki paczek.
3 SPECYFIKA USŁUG
3.1. Wszystkie przesyłki o ile nie zostały zlecone jako transprt DEDYKOWANY odbierane są, lub doręczana przy pomocy i z wykorzystaniem pośrednika logistycznego - zewnętrznej firmy kurierskiej,
3.2. Wszystkie przesyłki EXPRESS odbierane są i doręczane bezpośrednio przez pośrednika logistycznego - zewnętrzną firmę kurierską
3.3. W czasie posiadania paczki, czy przesyłki przez firmę zewnętrzną obowiązuje w pierwszej kolejności regulamin właściwy dla usług świadczonych przez ten podmiot. Regulaminy świadczonych przez firmy zewnętrzne usług dostępny jest na łamach właściwych dla nich stron internetowych. Więcej aktualnych informacji na temat firm zewnętrznych można uzyskać pod numerem telefonu 07812027468, 604616538, lub na stronie partnerów w poszczególnych krajach YODEL, TNT, HERMES, GLS, DHL, INPOST, FEDEX, PARCELFORCE, INTERLINK EXPRESS www.interlinkexpress.com, UPS www.ups.com DPD, www.dpd.com, FEDEX www.fedex.com/pl/
3.4. L.A. TRANSPORT nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie, lub zagubienie przesyłki przekazanej dla zewnętrznej firmy kurierskiej.
4. PUNKTY NADAWANIA PRZESYŁEK
4.1. PUNKTY L.A. TRANSPORT W UK
4.1.1, L.A.TRANSPORT umożliwia nadanie przesyłki z punktów współpracujących z nami w UK - lista punktów znajduje się w zakładce www.latransport.pl "adresy sklepów".
4.1.1.a. Punkty, o których mowa w I. 4.1. są autonomicznymi, nie zależnymi od L.A. TRANSPORT odrębnymi firmami.
4.1.2. Pracownicy tych punktów nie są pracownikami L.A. TRANSPORT i nie mają obowiązku wypełniać, zważyć ani zmierzyć przesyłek, nie udzielają żadnych informacji odnośnie czasu realizacji, reklamacji, ceny usług - informacji tej należy szukać na naszej stronie www.latransport.pl lub pod naszymi numerami infolinii +447812027468 , +48604616538
4.1.3. Godziny otwarcia placówek, ich adresy i nazwy mogą różnić się od informacji zawartej na naszej stronie za co L.A. TRANSPORT nie ponosi odpowiedzialności;
4.1.4. Z dniem 16.10.2015 do obsługi klientów i przesyłek w weekendy, działalność ta może być rozszerzona na dni tygodnia, uprawnione są również podmioty współpracujące z L.A. TRANSPORT jako zewnętrzne oddziały w poszczególnych miastach na odrębnych z nimi umowach. Dane odpowiednich oddziałów dostępne na stronie www.latransport.pl w zakładce "odbiory weekend" ( na chwile obecną zawieszone)
4.2. PUNKTY nadania W POLSCE
4.2.1. L.A.TRANSPORT umożliwia nadanie przesyłki z punktów FIRMY ZEWNĘTRZNEJ - FEDEX w POLSCE
4.2.2. Doręczenie przesyłki do punktu FEDEX /w Polsce - tylko z POPRAWNIE wydrukowaną z naszego systemu etykietą
4.2.3. Doręczenie przesyłki do punktu FEDEX w Polsce - nie zwalnia od opłaty za odbiór z domu
4.2.4. Fedex transportuje paczki tylko w obrębie kraju Polska.
4.2.5. L.A. TRANSPORT nie ponosi odpowiedzialności ani kosztów nadania przesyłki w punkcie FEDEX w Polsce - bezpośrednio do UK
4.2.6. Punkt może odmówić przyjęcia przesyłki o wadze powyżej niż 20 kg i o wymiarach większych niż standardowe oraz paczki bez etykiety
II PAKOWANIE
II A. POWTÓRNE DOSTARCZENIE/ REZYGNACJA Z USŁUG
III ODMÓWIENIE WYKONANIA USŁUGI
IV POLITYKA PRYWATNOŚCI
L.A. TRANSPORT / ASSL LTD INFORMUJE,
ZE PROWADZONA PRZEZ NAS POLITYKA PRYWATNOSCI JEST ZGODNA Z OBOWIAZUJACYMI NORMAMI PRAWNYMI. ASSL LTD / LATRANSPORT BEZPIECZNIE PRZECHOWUJE DO CELOW FISKALNYCH I KSIEGOWYCH ZGROMADZONE DANE, NIE ROZPOWSZECHNI ICH I NIE DZIELI Z OSOBAMI TRZECIMI. PODPISUJAC UMOWE KLIENT WYRAŻA ZGODE NA PRZETWARZANIE W STOPNU KONIECZNYM I NIEZBĘDNYM DO REALIZACJI UMOWY DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z obowiązującymi z dniem 25.maja.2018 roku zmianami w obowiązującym prawie UE, przystosowujemy nasz system obsługi i regulamin świadczenia usług do wymogów aktualnych przepisów o ochronie danych osobowych RODO / GDPR z I INFORMUJEMY:
1. Administratorem danych osobowych, czyli podmiotem zbierającym, przechowującym i decydującym o tym, w jaki sposób będą, gromadzone, wykorzystywane i przetwarzane dane osobowe, jest ASSL LTD spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej jako ASSL) z siedzibą:
ASSL LTD 1 Cottesbrooke Park Heartlands Business Park, DAVENTRY NN118YL United Kingom.
Wszelkie Informacje odnoście swoich danych osobowych można uzyskać pod adresem e-mail: [email protected]
Właściwe do kontaktu w sprawie informacji odnoście administrowania danymi pozostają dane kontaktowe dostępne na stronie internetowej www.latransport.pl, którą to domeną zarządza administrator ASSL
2. Podstawą do gromadzenia danych osobowych – jest oczywista i niezbędna konieczność do ich przetwarzania w celu realizacji usługi.
3. Gromadzenie danych osobowych – następuje w czasie złożenia papierowej czy elektronicznej dyspozycji wykonania usługi świadczonej przez ASSL. Złożenie owej dyspozycji jest równoznaczne z zawarciem umowy między stronami. Osoba składająca dyspozycję oświadcza, że ukończyła w chwili jej złożenia 16 lat.
Złożenie dyspozycji jest dobrowolne, ale równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie ( zgodnie z obowiązującym prawem ) danych osobowych przez ASSL w celu niezbędnym do realizacji umowy wynikającej z jej złożenia.
ASSL opiera się na danych podanych przez osobę składającą dyspozycję - wypełniającą zlecenie i nie ma w żadnego obowiązku ich weryfikacji.
- zamówienie usługi drogą elektroniczną po raz pierwszy powoduje automatycznie na podstawie adresu e mail utworzenie Konta Użytkownika do którego zabezpieczony hasłem dostęp otrzymuje sam zainteresowany.
- zamawiając usługi drogą papierową użytkownik nie otrzymuje dostępu do swojego konta i konto jako takie nie zostaje utworzone.
4. Przechowywanie danych: na dyskach zewnętrznych firm oferujących bezpieczne i sprawdzone usługi utrzymania ruchu i archiwizacji transakcji w formie dokumentów papierowych w zabezpieczonej lokalizacji
w celach:
- fiskalnych,
- statystycznych
- reklamacji usług
- historii transakcji
- promocji i upustów na kolejne usługi
- do wglądu dla uprawniony służb rządowych
Czas przechowywania przez ASSL danych osobowych wynosi maksymalnie 7 lat.
5. Przetwarzanie zgromadzanych danych osobowych: ASSL używa takich danych jak: imię nazwisko, adres nadania / adres doręczenia / numery telefonów / adresy e mail / numer NIP
- do zawarcia umowy i jej realizacji,
- do kontaktu w sprawie realizacji zlecenia
- dla zapewnienia bezpieczeństwa usług, które świadczonych drogą elektroniczną,
- do zbierania statystyk, przeprowadzenia konkursów, promocji i programów lojalnościowych
- do celów marketingowych informacyjnych i promocyjnych po otrzymaniu zgody wyrażonej przez osobę składającą zlecenie
- do celów archiwizacji, sprawozdawczości, księgowości oraz dla służb mogących zgodnie z prawem żądać od ASSL ujawnienia takich danych
6. Rola użytkownika – jako administratora danych: posiadając zarejestrowane konto w serwisie www.latransport.pl, użytkownik staje się administratorem danych osób z książki adresowej tworzonej automatycznie w czasie dodawania kolejnych zleceń do systemu. Użytkownik odpowiada za wprowadzone przez siebie do książki adresowej danie i skutki wynikające z zarządzania przez niego tymi danymi ASSL dokłada wszelkich starań, aby wszystkie dane również z książki adresowej będą odpowiednio chronione.
7. Przekazywanie danych osobowych - ma miejsce tylko w czasie gdy jest niezbędne do realizacji usługi. Polega na udostępnianiu firmom zewnętrznym, które świadczą usługi dla ASSL , wykonawcom lub podwykonawcom, którzy w imieniu ASSL wykonują całkowicie lub częściowo fragment usługi i są to:
- zewnętrzne firmy kurierskie, transportowe,
- podmioty wspierające obsługę kanałów płatności elektronicznych,
- obsługującym podatki, finanse, rachunkowość ASSL,
- obsługującym serwis i stronę www od strony IT
7a. Przekazywanie danych następuje w dwojaki sposób:
- automatyczny i bezpośrednio przez systemy informatycznie ( połączone ze sobą protokołami internetowymi API formularze np. w momencie generowania płatności czy etykiet dla systemów kurierskich,
- ręczny – przenoszenie danych z dokumentów papierowych do systemu informatycznego,
8. Przekazywanie danych poza granice EU - tylko w przypadku kiedy dostęp do nich uzyskuje podmiot współpracujący z ASSL, lub ASSL korzysta z usług owego podmiotu i tylko w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską. Przekazujemy dane do Google LLC a raczej Google samo je pobiera w oparciu o regulamin świadczenia usługi Analytics – do śledzenia aktywności na naszej stronie internetowej.
Możliwe jest również przekazywanie danych do Facebook i Google w czasie logowanie do naszej strony internetowej www.latransprt.pl za pomocą odrębnych kont założonych w owych serwisach przez samych zainteresowanych.
9. Dane zbierane przez stronę www.latransport.pl - w celu poprawy funkcjonalności i szybkości obsługi używamy:
- plików cookies, które mogą zapisywać dane i preferencje użytkownika takie jak lokalizacja, czas, adres IP, język, ustawienia przeglądarki internetowej, przechowującej dynamiczne dane formularzy i logowania a także zbierania anonimowych danych. Dane dla zbierania plików cookies można ustawić w opcjach każdej przeglądarki internetowej
- narzędzia do analizy ruchu na stronie Analytics dostarczane przez Google – szczegóły dostępne na www.google.com
10. Dostęp do swoich danych i prowo ich zmiany: – ma każdy kto powierzył je ASSL i osoba ta może mieć do nich wgląd moze je uzupełnić, uaktualnić, może żądać otrzymania kopii swoich danych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania; lub ich usunięcia: jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe, lub zostały zebrane z naruszeniem prawa lub kiedy przesłanka dla której były zebrane wygasła.
- każdy kto posiada konto użytkownika uzyskuje bezpośrednio, wgląd do swoich danych przez panel klienta na stronie www.latransport.pl
- osoby bez konta mogą uzyskać dostęp i wgląd do swoich danych przez kontakt z ASSL
11. Postanowienia końcowe POLITYKI PRYWATNOŚCI
11.1 Zastrzeżenia do sposób administracji danymi osobowymi: Jeśli zauważają Państwo, że przetwarzamy dane osobowe w niewłaściwy sposób, prosimy o kontakt z nami:
- dane kontaktowe na naszej stronie internetowej www.latransport.pl
- osobą wyznaczoną jako komisarz nadzoru danych osobowych w ASSL -
jeśli nie będziemy w stanie sprostać oczekiwaniom mogą Państwo zgłosić skargę w organie nadzorującym przetwarzanie danych osobowych.
11.2 Uaktualnienia zasad prywatności i regulaminów: W przypadku konieczność uaktualnień najnowsza wersja będzie zawsze dostępna na naszej stronie internetowej www.latransport.pl
V WARUNKI REALIZACJI ZLECENIA
VI REKLAMACJE
VII TOWARY ZABRONIONE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ:
1. NADAWCA ZOBOWIĄZUJE SIĘ - wysyłając paczkę - DO PRZESTRZEGANIA PRZEPISÓW KODEKSU PRAWA KARNEGO ZABRANIAJĄCEGO: POSIADANIA, PRZEWOŻENIA I ROZPROWADZANIA BRONI, MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH, ŁATWOPALNYCH, NARKOTYKÓW, PAPIEROSÓW I ALKOHOLU - NA MOCY POSTANOWIEŃ O RUCHU GRANICZNYM KRAJÓW UE.
1.1. Ze względów bezpieczeństwa paczki są sprawdzane automatycznie po dotarciu do magazynu w Polsce. Jeśli Państwo sobie życzą być przy otwarciu przesyłki, każdy może się stawić następnego dnia roboczego następującego po odebraniu przesyłki przez kuriera o godzinie 11.00 - proszę koniecznie potwierdzić chęć przybycia mailem
1.2. W przypadku ujawnienia próby przemytu w/w ładunków, przesyłka może ulec przepadkowi a nadawca może zostać pociągnięty do odpowiedzialności karnej, wynikającej z przepisów ustawy KPK. .
1.3. Nadawca, lub odbiorca może zostać również pociągnięty do odpowiedzialności finansowej związanej z obciążeniem kosztami czynności: ujawnienia, wyjaśnienia i utylizacji spowodowanych próbą przemytu towarów, o których mowa w pt.1.
1.4. Dodatkowo za złamanie postanowień niniejszego regulaminu moze zostać naliczona kara. Obciążenia te mieszczą sie w granicach 50.00.GBP do 5000.00 GBP
1.5. Kontrabandy nie odsyłamy, nie przekazujemy firmom kurierskim. odbiór osobisty w magazynie do 14 dni po uprzednim ustaleniu terminu.
1.6. SŁUŻBY CELNE I PORZĄDKOWE WSZYSTKICH KRAJÓW, PRZEZ KTÓRE ODBYWA SIĘ TRANZYT TOWARÓW SĄ UPOWAŻNIONE DO KONTROLI ZAWARTOŚCI ŁADUNKÓW, STĄD ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ NARUSZENIA, LUB CAŁKOWITEGO OTWARCIA PRZESYŁKI - NA CO NASZA FIRMA NIE MA WPŁYWU.
1.6.1. Nie ponosimy odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w trakcie wykonywania czynności przez służby mundurowe oraz inne uprawnione do tego osoby.
1.7. Pozostałe roszczenia i kwestie sporne rozstrzygają przepisy i postanowienia KODEKSU PRAWA CYWILNEGO
VIII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. L.A. TRANSPORT zastrzega sobie prawo do zmiany treści regulaminu oraz sposobu i zakresu wykonywanych usług.
1.1. Zmiany będą publikowane na bieżąco w postaci ujednoliconego tekstu regulaminu wraz z informacją o ich dokonaniu.
1.2. Regulamin oraz wszystkie jego nowe postanowienia obowiązują od momentu ich opublikowania na stronie internetowej www.latransport.pl / regulamin
2. Korzystanie z usług L.A. TRANSPORT po wprowadzeniu zmian w regulaminu oznacza ich akceptację.
2.1. W przypadku braku akceptacji tych zmian koniecznie jest odstąpienie od zawartej umowy, jej modyfikacja, lub powstrzymanie się od korzystania z naszych usług.
3. Wiążące są zmiany regulaminu umieszczonego na naszej stronie internetowej i regulamin ten jest jedynym obowiązującym mimo, iż umieszczone z poprzedzającej zmiany wersji cytowane wycinki w innych (zwłaszcza drukowanych przed zmianami) mediach mogą stanowić inaczej co do jego postanowień.
WYZNACZANIE WYTRZYMAŁOŚCI OPAKOWANIA Z TEKTURY FALISTEJ
- w/g www.emas.com.pl CYTAT ZE STRONY PRODUCENTA
"Nasi Klienci niejednokrotnie borykają się z problemem, jaką wybrać tekturę do wykonania opakowania, aby takie pudło kartonowe spełniało wymagania wytrzymałościowe i jednocześnie było tanie w zakupie.
My, jako producent opakowań znając podstawowe parametry, takie jak: obwód pudła, grubość tektury, wytrzymałość ECT tektury, potrafimy wyliczyć parametr BCT, czyli wytrzymałość pudła.
Tak dobrane opakowanie kartonowe będzie spełniało wymagania Klienta co do ochrony zawartości i jednocześnie będzie optymalizowało koszty jego zakupu.
BCT=5.87*pierwiastek kwadratowy (obw*grub)*ECT
gdzie:
BCT - wytrzymałość pudła [kg]
obw - obwód pudła (2*długość + 2*szerokość) [m]
grub - grubość tektury falistej [mm]
ECT - wytrzymałość tektury [kN/m]
Obliczona wytrzymałość opakowania, jest wytrzymałością graniczną. Należy pamiętać, że wynik obliczeń jest przybliżony. Wpływ na rzeczywistą wytrzymałość opakowania ma o wiele więcej czynników, takich jak: wilgotność powietrza, wilgotność zapakowanego towaru, odległość docelowego odbiorcy, piętrowanie palet, czas magazynowania, i wiele innych. Dlatego też przyjęto, że otrzymany wynik mnoży się przez współczynnik bezpieczeństwa 0,60. Wówczas mamy pewność, że dobrane pudło jest wystarczające."