logo
  • CENNIK
  • REGULAMIN
  • AKTUALNOŚCI
  • KOMENTARZE
  • TERMINARZ
  • KONTAKT

REGULAMIN

I WARUNKI OGÓLNE 

obowiązuje od 26.10.2020

z dniem 1.1.2020 zawieszamy świadczenie usług do dnia 18.01.2021 z możliwości przedłuzenia tego okresu.

Zmianie uległy następujące punkty regulaminu: 1 Cennik w podpunkcie 1.2, 1.3 oraz punkt II Pakowanie podpunkty II 1.4, II1.4.1, oraz II1.14, II1.14.1, II1.14.2. 

L.A. TRANSPORT / www.latransport.pl ( assl ltd ) ŚWIADCZY USŁUGI W ZAKRESIE TRANSPORTU, ORGANIZACJI TRANSPORTU i SPEDYCJI PACZEK, PALET, PRZESYŁEK GABARYTOWYCH, DROBNICOWYCH I CAŁOPOJAZDOWYCH

1. CENNIK

1.1. Transport odbywa się na podstawie cennika zawartego w tabeli - "cennik usług", dostępny na stronie internetowej latransport.pl / cennik
1.2. Od dnia od 26.10.2020 minimalna opłata za transport jednej paczki do 20 kg wagi naliczana jest wg cennika paczki o wadze 20 kg dwudziesto kilogramowej.
1.3. Każdy następny rozpoczęty kilogram wagi paczki powyżej 20 kg naliczany jest wg cennika jednego kilograma wagi.
1.4..Brak wydrukowanej etykiety do przesyłki wiąże się z dodatkową opłatą zawartą w cenniku
1.5. Brak zlecenia przez formularz na stronie internetowej latransport.pl / wyslij paczkę wieże się z dodatkową opłatą

2. ZLECENIE USŁUGI

2.1. Transport odbywa się na podstawie zlecenia wykonania usługi
2.2. Wypełnienie zlecenia w formie papierowej lub elektronicznej jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego regulaminu. L.A. TRANSPORT nie ponosi odpowiedzialności za dane wprowadzane przez klientów do formularzy, ani za błędne przypisanie danych z formy papierowej nadania paczki (wypełnianej przez klienta) do elektronicznego formularza przez który realizujemy wysyłki paczek.

3 SPECYFIKA USŁUG

3.1. Wszystkie przesyłki o ile nie zostały zlecone jako transprt DEDYKOWANY odbierane są, lub doręczana przy pomocy i z wykorzystaniem pośrednika logistycznego - zewnętrznej firmy kurierskiej,
3.2. Wszystkie przesyłki EXPRESS odbierane są i doręczane bezpośrednio przez pośrednika logistycznego - zewnętrzną firmę kurierską
3.3. W czasie posiadania paczki, czy przesyłki przez firmę zewnętrzną obowiązuje w pierwszej kolejności regulamin właściwy dla usług świadczonych przez ten podmiot. Regulaminy świadczonych przez firmy zewnętrzne usług dostępny jest na łamach właściwych dla nich stron internetowych. Więcej aktualnych informacji na temat firm zewnętrznych można uzyskać pod numerem telefonu 07812027468, 604616538, lub na stronie partnerów w poszczególnych krajach YODEL, TNT, HERMES, GLS, DHL, INPOST, FEDEX, PARCELFORCE, INTERLINK EXPRESS www.interlinkexpress.com, UPS www.ups.com DPD, www.dpd.com, FEDEX www.fedex.com/pl/
3.4. L.A. TRANSPORT nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie, lub zagubienie przesyłki przekazanej dla zewnętrznej firmy kurierskiej.

4. PUNKTY NADAWANIA PRZESYŁEK

4.1. PUNKTY L.A. TRANSPORT W UK
4.1.1, L.A.TRANSPORT umożliwia nadanie przesyłki z punktów współpracujących z nami w UK - lista punktów znajduje się w zakładce www.latransport.pl "adresy sklepów".
4.1.1.a. Punkty, o których mowa w I. 4.1. są autonomicznymi, nie zależnymi od L.A. TRANSPORT odrębnymi firmami.
4.1.2. Pracownicy tych punktów nie są pracownikami L.A. TRANSPORT i nie mają obowiązku wypełniać, zważyć ani zmierzyć przesyłek, nie udzielają żadnych informacji odnośnie czasu realizacji, reklamacji, ceny usług - informacji tej należy szukać na naszej stronie www.latransport.pl lub pod naszymi numerami infolinii +447812027468 , +48604616538
4.1.3. Godziny otwarcia placówek, ich adresy i nazwy mogą różnić się od informacji zawartej na naszej stronie za co L.A. TRANSPORT nie ponosi odpowiedzialności;
4.1.4. Z dniem 16.10.2015 do obsługi klientów i przesyłek w weekendy, działalność ta może być rozszerzona na dni tygodnia, uprawnione są również podmioty współpracujące z L.A. TRANSPORT jako zewnętrzne oddziały w poszczególnych miastach na odrębnych z nimi umowach. Dane odpowiednich oddziałów dostępne na stronie www.latransport.pl w zakładce "odbiory weekend" ( na chwile obecną zawieszone)

4.2. PUNKTY nadania W POLSCE
4.2.1. L.A.TRANSPORT umożliwia nadanie przesyłki z punktów FIRMY ZEWNĘTRZNEJ - FEDEX  w POLSCE
4.2.2. Doręczenie przesyłki do punktu FEDEX /w Polsce - tylko z POPRAWNIE wydrukowaną z naszego systemu etykietą
4.2.3. Doręczenie przesyłki do punktu FEDEX w Polsce - nie zwalnia od opłaty za odbiór z domu
4.2.4. Fedex transportuje paczki tylko w obrębie kraju Polska.
4.2.5. L.A. TRANSPORT nie ponosi odpowiedzialności ani kosztów nadania przesyłki w punkcie FEDEX w Polsce - bezpośrednio do UK
4.2.6. Punkt może odmówić przyjęcia przesyłki o wadze powyżej niż 20 kg i o wymiarach większych niż standardowe oraz paczki bez etykiety

II PAKOWANIE

L.A. TRANSPORT nie bierze odpowiedzialności za nieprawidłowe zabezpieczenie przesyłki do transportu. Spełnienie opisanych poniżej warunków uchroni Państwa towary przed uszkodzeniem w czasie transportu i sortowania Zapewni komfort i spokój o losy wysłanych przesyłek a nam ułatwi szybkie i bezpiecznie dostarczenie ich do odbiorcy
 
1. NADAWCA jest zobowiązany odpowiednio zabezpieczyć zawartości przesyłki, pamiętając o poniższych zasadach:
1.1. Masa całkowita przesyłki standardowej nie może przekroczyć wagi 30 kg a całkowity rozmiar przesyłki.musi mieścić się w granicach. 270 cm - kalkulowanych ze wzoru 2x bok najkrótszy + 2x bok dłuższy + bok najdłuższy - gdzie najdłuższy bok może liczyć do 2,7 metrów (np. 70/60/40)
1.2. Na przesyłki niestandardowe, których wymiary przekraczają 270 cm (np. 70/60/40) kalkulowanych ze wzoru 2x bok najkrótszy + 2x bok dłuższy + bok najdłuższy gdzie najdłuższy bok może liczyć do 2,7 metrów) obowiązują dopłaty zgodnie z cennikiem
1.3. Na większe gabaryty i przesyłki o masie przekraczającej 70 kg i 330 cm objętości kalkulowanej obowiązuje inny, odrębny, ustalany indywidualnie cennik
1.4. Zawartość musi być spakowana w odpowiedniej wielkości i grubości, dostosowany do wagi towaru, odporny na wilgoć i nieuszkodzony, karton (karton nie może być zgnieciony, poprzebijany, rozdarty, zamoczony itp.), od 26.10.2020 karton musi miec regularne szecienne kształty.
1.4.1 Paczki w workach torbach piudła nieregularnych kształtów z wystającymi przedmiotami, lub połączone w nierówną bryłę będą dodatkowo obciążane od 1.11.2020 dopłatą za niesortowalną przesyłkę zgodnie z cennikiem. 
1.5. Zawartość paczki, nie może się stykać bezpośrednio z opakowaniem (towar musi być odizolowany od ścian opakowania zewnętrznego co najmniej 4 cm warstwa ochronna) ani z innymi towarami wewnątrz opakowania.
1.6. Zawartość musi zawsze być chroniona poprzez owinięcie jej materiałem zabezpieczającym przed wilgocią i uszkodzeniami (folia bąbelkowa, papier pakowy, styropian, przegrody kartonowe, pianka PP, lub opakowania w osobny karton) - minimalna grubość warstwy ochronnej to 4 cm z każdej strony.
1.7. Zawartość nie może mieć swobody ruchu wewnątrz opakowania (wszelkie wolne przestrzenie muszą być wypełnione).
1.8. Karton musi mieć kształt sześcianu. Nic nie może wystawać po zamknięciu z opakowania na ściankach kartonu nie mogą powstawać żadne wybrzuszenia, zagięcia lub deformacje.
1.9. Opakowanie powinno chronić zawartość przed uszkodzeniem i ingerencja osób trzecich, zalecamy stosowanie firmowych taśm klejących, lub niepowtarzalnego znakowania łączeń.
1.10. Opakowanie nie jest objęte ubezpieczeniem i nie podlega roszczeniom z tytułu uszkodzenia.
1.11. Towary delikatne lub kruche powinny być dodatkowo oznakowane w widocznym miejscu na opakowaniu.( specjalnymi znakami ostrzegawczymi bądź napisem np.: „szkło”, „nie rzucać”)
1.12. Oryginalne opakowania producenta w większości przypadków są projektowane jedynie do transportu masowego na paletach lub w kontenerach i nie zabezpieczają zawartości w transporcie jednostkowym.
1.13. Opakowanie powinno być trwałe, czytelnie i w widocznym miejscu oznaczone co do miejsca dostarczenia (pełny adres dane osoby kontaktowej i jej numer telefonu) jak i danymi nadawcy.
1.14. Plecaki, walizki, i torby podróżne Z dniem 26.10.2020 ulegają zmianie zasady pakowania przesyłek : 
Plecaki, walizki, i torby podróżne nie stanowią odpowiedniego opakowania dla ich zawartości - winny być dodatkowo zabezpieczone przez nadawcę przed uszkodzeniem, rozerwaniem, zabrudzeniem i ingerencją osób trzecich dlatego od 26.10.20 muszą pakowane być w karton / brak pakowania liczony jest jako dopłata do niesortowalnej przesyłki
1.14.1. Plecaki, walizki, i torby podróżne - nie zapakowane zgodnie z w/ wymienionymi ogólnymi zasadami pakowania, uważane są za opakowanie zewnętrzne.
1.14.2. Nie zapakowane plecaki, walizki i torby podróżne zwracamy lub obciążamy (opłatą za niesort) na koszt odbiorcy płatny przy doręczeniu wraz z opłatą za pobranie zgodnie z cennikiem usług.
1.15. Przesyłki zawierające meble, armaturę i elementy wyposażenia wnętrz, AGD, RTV lub ich części; części do wszelkiego rodzaju pojazdów: maszyn, aut, motocykli; w całości lub w paczkach, które nie są przewożone dedykowanym transportem (naszym autem) lub na paletach a transportowane jako paczki przez zewnętrzną firmę kurierską nie podlegają odpowiedzialności odszkodowawczej L.A. TRANSPORT. Wszystkie przesyłki zawierające meble, armaturę, elementy wyposażenia wnętrz AGD, RTV czy ich części; części mechaniczne pojazdów i maszyn czy ich powłoki zewnętrzne muszą być przygotowane i zgłoszone do transportu dedykowanego, lub paletowego.
1.16 Zabronione jest przesyłanie w paczkach wszelkiego rodzaju płynów i substancji płynnych.
1.16.1. Wszelkie pojazdy mechaniczne i ich części muszą być opróżnione z płynów eksploatacyjnych.
1.16.2. L.A. TRANSPORT nie bierze odpowiedzialności za uszkodzenie wnętrza przesyłki będące następstwem wycieku lub rozlania się płynów w czasie transportu. Odpowiedzialność ta spada na nadawcę. Nadawca może zostać pociągnięty do odpowiedzialności w przypadku uszkodzenia innych przesyłek.
1.17. Zabronione jest przesyłanie w przesyłkach niebezpiecznych (wybuchowych łatwopalnych, sprężonych, żrących, lotnych substancji tj farb, rozpuszczalników, benzyn olejów) materiałów, płynów, czy gazów.
1.18. Zabronione jest przesyłanie w przesyłkach szybko psującej się, niezapakowanej hermetycznie, świeżej oraz z krótkim terminem przydatności do spożycia żywności.
1.18.1. Zabronione jest przesyłanie w paczkach pakowanej w słoje i innych opakowania szklane płynnej i stałej żywności oraz jej przetworów.
1.19. Zabronione jest łączenie ze sobą dwóch i większej ilości kartonów.
1.19.1. L.A. TRANSPORT nie ponosi odpowiedzialności za rozłącznie się, czy zagubienie w transporcie połączonych w jedną paczkę ze sobą kartonów.
1.20. L.A. TRANSPORT nie ma w obowiązku sprawdzać poprawności pakowania przesyłki - odpowiedzialność tą dzierży nadawca paczki.

II A. POWTÓRNE DOSTARCZENIE/ REZYGNACJA Z USŁUG

1. Przesyłki nie dostarczone z winy adresata, lub po DRUGIEJ nieudanej próbie dostarczenia wracają do magazyn i pozostają do dyspozycji nadawcy, lub odbiorcy.
1.1. Kolejne próby dostarczenia na życzenie nadawcy lub odbiorcy będą dodatkowo płatne w/g cennika.
1.2. Przesyłki nie dostarczone a zalegające na magazynie dłużej niż 30 dni - będą obciążone dodatkową opłatą za magazynowanie. Wydanie ich będzie możliwe tylko po wyrównaniu naliczonego obciążenia wysokości 1 PLN/1 dzień lub 0,5 GBP/ 1 dzień kalendarzowy magazynowania.
1.3. Zwrot paczki do nadawcy w innym kraju niż Polska obciążony jest opłatą w/g obowiązującego cennika.
 
2. Rezygnacja z usługi:
2.1. Paczki odbierane własnym transportem do 24 godzin przed odbiorem - bezpłatnie.
2.2. Paczki odbierane własnym transportem w dzień realizacji usługi odbioru - po uiszczeniu opłaty za odbiór
2.3. Paczki odbierane firma zewnętrzną - po zawarciu umowy (GLS, UPS, HDNL, DHL, DPD, DPDLOCAL, TNT, CITY LINK, INTERLINK itd) po uiszczeniu opłaty za odbiór (ZALEŻNE OD FIRMY ZEWNĘTRZNEJ)
2.3.1 ZGODNIE Z REGULAMINEM INTERLINK EXPRESS / DPD / DPD EXPRESS nie wydanie paczki kurierowi, brak obecności w domu, brak możliwości dostania się do posesji skutkuje brakiem odbioru paczki - PUSTY PODJAZD JEST PŁATNY 13 GBP
2.4 Palety i przesyłki ponadgabarytowe odbierane i transportowane przez kurierów L.A.TRANSPORT po zawarciu umowy - możliwy zwrot kosztów do 30 % wartości transportu - nie więcej niż 100 GBP (tylko w przypadku, gdy rzeczy nie znajdują się jeszcze w tranzycie).
2.5. ZWROT ŚRODKÓW, CZY TEŻ PRZELEW ŚRODKÓW Z NASZEGO ANGIELSKIEGO KONTA NA KONTO W ANGIELSKIM BANKU - jest obłożony dodatkową opłatą (za przelew) w wysokości 1 GBP

III ODMÓWIENIE WYKONANIA USŁUGI

L.A. TRANSPORT może odmówić przyjęcia towarów do przewozu - BEZ ZWROTU OPŁACONYCH WCZEŚNIEJ NALEŻNOŚCI:
 
1. Gdy Ich przemieszczanie jest zabronione przepisami prawa,
2. Nie zapakowanych, lub w rażący sposób naruszających zasady poprawnego pakowania,
3. Wymagających temperatury kontrolowanej, lub przydatności do użycia krótszej niż 14 dni,
4. Żywych zwierząt, organów, lub szczątek ludzkich,
5. Posiadających dużą wartość materialną, lub historyczną (wyroby jubilerskie, antyki, minerały,dzieła sztuki, papiery wartościowe, karty płatnicze kredytowe, gotówka)
6. Broń, amunicja, materiały żrące, wybuchowe i łatwopalne, narkotyki, alkohol i papierosy

IV POLITYKA PRYWATNOŚCI

L.A. TRANSPORT / ASSL LTD  INFORMUJE,
ZE PROWADZONA PRZEZ NAS POLITYKA PRYWATNOSCI JEST ZGODNA Z OBOWIAZUJACYMI NORMAMI PRAWNYMI. ASSL LTD / LATRANSPORT BEZPIECZNIE PRZECHOWUJE DO CELOW FISKALNYCH I KSIEGOWYCH ZGROMADZONE DANE, NIE ROZPOWSZECHNI ICH I NIE DZIELI Z OSOBAMI TRZECIMI. PODPISUJAC UMOWE KLIENT WYRAŻA ZGODE NA PRZETWARZANIE W STOPNU KONIECZNYM I NIEZBĘDNYM DO REALIZACJI UMOWY DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z obowiązującymi z dniem 25.maja.2018 roku zmianami w obowiązującym prawie UE, przystosowujemy nasz system obsługi i regulamin świadczenia usług do wymogów aktualnych przepisów o ochronie danych osobowych RODO / GDPR z  I INFORMUJEMY: 

1. Administratorem danych osobowych, czyli podmiotem zbierającym, przechowującym i decydującym o tym, w jaki sposób będą, gromadzone, wykorzystywane i przetwarzane dane osobowe, jest ASSL LTD spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej jako ASSL) z siedzibą:
ASSL LTD 1 Cottesbrooke Park Heartlands Business Park, DAVENTRY NN118YL United Kingom.
Wszelkie Informacje odnoście swoich danych osobowych można uzyskać pod adresem e-mail: [email protected]
Właściwe do kontaktu w sprawie informacji odnoście administrowania danymi pozostają dane kontaktowe dostępne na stronie internetowej www.latransport.pl, którą to domeną zarządza administrator ASSL

2. Podstawą do gromadzenia danych osobowych – jest oczywista i niezbędna konieczność do ich przetwarzania w celu realizacji usługi.

3. Gromadzenie danych osobowych – następuje w czasie złożenia papierowej czy elektronicznej dyspozycji wykonania usługi świadczonej przez ASSL. Złożenie owej dyspozycji jest równoznaczne z zawarciem umowy między stronami. Osoba składająca dyspozycję oświadcza, że ukończyła w chwili jej złożenia 16 lat.
Złożenie dyspozycji jest dobrowolne, ale równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie ( zgodnie z obowiązującym prawem ) danych osobowych przez ASSL w celu niezbędnym do realizacji umowy wynikającej z jej złożenia.
ASSL opiera się na danych podanych przez osobę składającą dyspozycję - wypełniającą zlecenie i nie ma w żadnego obowiązku ich weryfikacji.
- zamówienie usługi drogą elektroniczną po raz pierwszy powoduje automatycznie na podstawie adresu e mail utworzenie Konta Użytkownika do którego zabezpieczony hasłem dostęp otrzymuje sam zainteresowany.
- zamawiając usługi drogą papierową użytkownik nie otrzymuje dostępu do swojego konta i konto jako takie nie zostaje utworzone.

4. Przechowywanie danych: na dyskach zewnętrznych firm oferujących bezpieczne i sprawdzone usługi utrzymania ruchu i archiwizacji transakcji w formie dokumentów papierowych w zabezpieczonej lokalizacji
w celach:
- fiskalnych,
- statystycznych
- reklamacji usług
- historii transakcji
- promocji i upustów na kolejne usługi
- do wglądu dla uprawniony służb rządowych
Czas przechowywania przez ASSL danych osobowych wynosi maksymalnie 7 lat.

5. Przetwarzanie zgromadzanych danych osobowych:  ASSL używa takich danych jak: imię nazwisko, adres nadania / adres doręczenia / numery telefonów / adresy e mail / numer NIP
- do zawarcia umowy i jej realizacji,
- do kontaktu w sprawie realizacji zlecenia
- dla zapewnienia bezpieczeństwa usług, które świadczonych drogą elektroniczną,
- do zbierania statystyk, przeprowadzenia konkursów, promocji i programów lojalnościowych
- do celów marketingowych informacyjnych i promocyjnych po otrzymaniu zgody wyrażonej przez osobę składającą zlecenie
- do celów archiwizacji, sprawozdawczości, księgowości oraz dla służb mogących zgodnie z prawem żądać od ASSL ujawnienia takich danych

6. Rola użytkownika – jako administratora danych: posiadając zarejestrowane konto w serwisie www.latransport.pl, użytkownik staje się administratorem danych osób z książki adresowej tworzonej automatycznie w czasie dodawania kolejnych zleceń do systemu. Użytkownik odpowiada za wprowadzone przez siebie do książki adresowej danie i skutki wynikające z zarządzania przez niego tymi danymi ASSL dokłada wszelkich starań, aby wszystkie dane również z książki adresowej będą odpowiednio chronione.

7. Przekazywanie danych osobowych - ma miejsce tylko w czasie gdy jest niezbędne do realizacji usługi. Polega na udostępnianiu firmom zewnętrznym, które świadczą usługi dla ASSL , wykonawcom lub podwykonawcom, którzy w imieniu ASSL wykonują całkowicie lub częściowo fragment usługi i są to:
- zewnętrzne firmy kurierskie, transportowe,
- podmioty wspierające obsługę kanałów płatności elektronicznych,
- obsługującym podatki, finanse, rachunkowość ASSL,
- obsługującym serwis i stronę www od strony IT

7a. Przekazywanie danych następuje w dwojaki sposób:
- automatyczny i bezpośrednio przez systemy informatycznie ( połączone ze sobą protokołami internetowymi API formularze np. w momencie generowania płatności czy etykiet dla systemów kurierskich,
- ręczny – przenoszenie danych z dokumentów papierowych do systemu informatycznego,

8. Przekazywanie danych poza granice EU - tylko w przypadku kiedy dostęp do nich uzyskuje podmiot współpracujący z ASSL, lub ASSL korzysta z usług owego podmiotu i tylko w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską. Przekazujemy dane do Google LLC a raczej Google samo je pobiera w oparciu o regulamin świadczenia usługi Analytics – do śledzenia aktywności na naszej stronie internetowej.
Możliwe jest również przekazywanie danych do Facebook i Google w czasie logowanie do naszej strony internetowej www.latransprt.pl za pomocą odrębnych kont założonych w owych serwisach przez samych zainteresowanych.

9. Dane zbierane przez stronę www.latransport.pl - w celu poprawy funkcjonalności i szybkości obsługi używamy:
- plików cookies, które mogą zapisywać dane i preferencje użytkownika takie jak lokalizacja, czas, adres IP, język, ustawienia przeglądarki internetowej, przechowującej dynamiczne dane formularzy i logowania a także zbierania anonimowych danych. Dane dla zbierania plików cookies można ustawić w opcjach każdej przeglądarki internetowej
- narzędzia do analizy ruchu na stronie Analytics dostarczane przez Google – szczegóły dostępne na www.google.com

10. Dostęp do swoich danych i prowo ich zmiany: – ma każdy kto powierzył je ASSL i osoba ta może mieć do nich wgląd moze je uzupełnić, uaktualnić, może żądać otrzymania kopii swoich danych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania;  lub ich usunięcia:  jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe, lub zostały zebrane z naruszeniem prawa lub kiedy przesłanka dla której były zebrane wygasła. 
- każdy kto posiada konto użytkownika uzyskuje bezpośrednio, wgląd do swoich danych przez panel klienta na stronie www.latransport.pl 
- osoby bez konta mogą uzyskać dostęp i wgląd do swoich danych przez kontakt z ASSL

11. Postanowienia końcowe POLITYKI PRYWATNOŚCI

11.1 Zastrzeżenia do sposób administracji danymi osobowymi: Jeśli zauważają Państwo, że przetwarzamy dane osobowe w niewłaściwy sposób, prosimy o kontakt z nami:
- dane kontaktowe na naszej stronie internetowej www.latransport.pl
- osobą wyznaczoną jako komisarz nadzoru danych osobowych w ASSL - 
jeśli nie będziemy w stanie sprostać oczekiwaniom mogą Państwo zgłosić skargę w organie nadzorującym przetwarzanie danych osobowych. 

11.2 Uaktualnienia zasad prywatności i regulaminów: W przypadku konieczność uaktualnień najnowsza wersja będzie zawsze dostępna na naszej stronie internetowej www.latransport.pl

V WARUNKI REALIZACJI ZLECENIA

1. L.A. TRANSPORT zobowiązuje sie dostarczyć powierzone przesyłki do odbiorcy, lub przekazać je firmie zewnętrznej dokonującej finalnego doręczenia do odbiorcy w terminie nie dłuższym niż do 14 dni roboczych od momentu wysłania transportu.
Okres ten zwykle trwa nie dłużej niz. 5 dni roboczych, jednak ze względu na odległość i specyfikę transportu może ulec wydłużeniu na co nasza firma nie ma wpływu.
2. Opóźnienia transportu nie zawinione przez L.A. TRANSPORT nie podlegają roszczeniom z tytułu roszczeń
3. Z DNIEM 2013.11.22 dokonuje się zmiany w polityce bezpieczeństwa transportowanych przedmiotów.
3.1. Z uwagi na duże ryzyko uszkodzenia z ubezpieczenia transportowego wyłącza się przedmioty: delikatne i kruche, szklane, porcelanowe, ceramiczne, drewniane, elektroniczne jak podzespoły elektroniczne i komputerowe, komputery, laptopy, telefony, pady, ekrany LCD, LED, PLAZMA, monitory i telewizory oraz sprzęt RTV i AGD, MEBLE oraz ich części, SILNIKI, SKRZYNIE BIEGÓW, części poszycia i karoserii oraz inne mechaniczne części maszyn i urządzeń. Przedmioty te będą ciągle transportowane na życzenie klienta bez odpowiedzialności odszkodowawczej L.A. TRANSPORT.
3.2 Towary delikatne o których mowa w V.3.2. mogą być transportowane w sposób bezpieczny TRANSPORTEM DEDYKOWANYM na podstawie wyraźnego pisemnego zlecenia czy woli nadawcy, lub odbiorcy za ustaloną osobie cenę
3.3. Zgodnie z wymaganiami implementacji API dla UPS maksymalna wysokość ubezpieczenia dla jednej przesyłki od dnia 27.11.2013 wynosi 600 GBP / 3000 PLN

VI REKLAMACJE

1. Ewentualna roszczenia z tytułu gwarancji, dotyczące uszkodzenia zawartości przesyłki będą odrzucone, w przypadku nieodpowiednio jej zabezpieczenia do transportu.
Wszelkie reklamacje będą rozpatrywane jedynie na podstawie protokołu spisanego przez kuriera na miejscu przy dostarczaniu przesyłki.
2. Transport wartościowych przedmiotów oraz przesyłek o dużej wartości WINIEN BYĆ ZGŁOSZONY NA FORMULARZU co do rzeczywistej wartości i dokładnego opisu towaru (marka, stan, ilość, specyfikacja) I UBEZPIECZONY.
3. KAŻDA PRZESYŁKA PO DOSTARCZENIU WINNA BYĆ OTWARTA W OBECNOŚCI KURIERA.
3.1. WSZELKIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI CO DO STANU ORAZ ZAWARTOŚCI PRZESYŁKI MUSZĄ BYĆ ZGŁASZANE NA MIEJSCU KURIEROWI NIEZWŁOCZNIE PO DOSTARCZENIU.
3.2. ZŁOŻENIE PODPISU KURIEROWI RÓWNA SIE Z PRZYJĘCIEM PACZKI BEZ ZASTRZEŻEŃ.
PO TAKIM PRZYJĘCIU PRZESYŁKI - JEŻELI NIE ZOSTAŁA UJAWNIONA SZKODA I NIE SPISANO PROTOKOŁU Z KURIEREM NIE MA MOŻLIWOŚCI WSZCZĘCIA JAKIEGOKOLWIEK POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO.
4. Podstawą do zwrotu wartości uszkodzonej przesyłki jest ubezpieczenie, informacja od kuriera o zdarzeniu, dokumenty potwierdzające jej wartość (paragony, rachunki), zdjęcia uszkodzonej przesyłki.
4.1 Wartość przedmiotów do wypłaty z ubezpieczenia szacuje na kilogram wagi przesyłki. Paczki standardowo ubezpieczone są standardowo w cenie do wartości 50 gbp / sztuka. Transport gabarytów tym palet do wysokości frachtu.
5. L.A. TRANSPORT nie ma w obowiązku sprawdzać poprawności pakowania przesyłek, nie mniej jednak posiadamy taką możliwość. (Oferujemy możliwość pakowania przesyłek za odpowiednia opłatą na życzenie klienta)

VII TOWARY ZABRONIONE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ:

1. NADAWCA ZOBOWIĄZUJE SIĘ - wysyłając paczkę - DO PRZESTRZEGANIA PRZEPISÓW KODEKSU PRAWA KARNEGO ZABRANIAJĄCEGO: POSIADANIA, PRZEWOŻENIA I ROZPROWADZANIA BRONI, MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH, ŁATWOPALNYCH, NARKOTYKÓW, PAPIEROSÓW I ALKOHOLU - NA MOCY POSTANOWIEŃ O RUCHU GRANICZNYM KRAJÓW UE.
1.1. Ze względów bezpieczeństwa paczki są sprawdzane automatycznie po dotarciu do magazynu w Polsce. Jeśli Państwo sobie życzą być przy otwarciu przesyłki, każdy może się stawić następnego dnia roboczego następującego po odebraniu przesyłki przez kuriera o godzinie 11.00 - proszę koniecznie potwierdzić chęć przybycia mailem
1.2. W przypadku ujawnienia próby przemytu w/w ładunków, przesyłka może ulec przepadkowi a nadawca może zostać pociągnięty do odpowiedzialności karnej, wynikającej z przepisów ustawy KPK. .
1.3. Nadawca, lub odbiorca może zostać również pociągnięty do odpowiedzialności finansowej związanej z obciążeniem kosztami czynności: ujawnienia, wyjaśnienia i utylizacji spowodowanych próbą przemytu towarów, o których mowa w pt.1.
1.4. Dodatkowo za złamanie postanowień niniejszego regulaminu moze zostać naliczona kara. Obciążenia te mieszczą sie w granicach 50.00.GBP do 5000.00 GBP
1.5. Kontrabandy nie odsyłamy, nie przekazujemy firmom kurierskim. odbiór osobisty w magazynie do 14 dni po uprzednim ustaleniu terminu.
1.6. SŁUŻBY CELNE I PORZĄDKOWE WSZYSTKICH KRAJÓW, PRZEZ KTÓRE ODBYWA SIĘ TRANZYT TOWARÓW SĄ UPOWAŻNIONE DO KONTROLI ZAWARTOŚCI ŁADUNKÓW, STĄD ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ NARUSZENIA, LUB CAŁKOWITEGO OTWARCIA PRZESYŁKI - NA CO NASZA FIRMA NIE MA WPŁYWU.
1.6.1. Nie ponosimy odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w trakcie wykonywania czynności przez służby mundurowe oraz inne uprawnione do tego osoby.
1.7. Pozostałe roszczenia i kwestie sporne rozstrzygają przepisy i postanowienia KODEKSU PRAWA CYWILNEGO

VIII POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. L.A. TRANSPORT zastrzega sobie prawo do zmiany treści regulaminu oraz sposobu i zakresu wykonywanych usług.
1.1. Zmiany będą publikowane na bieżąco w postaci ujednoliconego tekstu regulaminu wraz z informacją o ich dokonaniu.
1.2. Regulamin oraz wszystkie jego nowe postanowienia obowiązują od momentu ich opublikowania na stronie internetowej www.latransport.pl / regulamin
2. Korzystanie z usług L.A. TRANSPORT po wprowadzeniu zmian w regulaminu oznacza ich akceptację.
2.1. W przypadku braku akceptacji tych zmian koniecznie jest odstąpienie od zawartej umowy, jej modyfikacja, lub powstrzymanie się od korzystania z naszych usług.
3. Wiążące są zmiany regulaminu umieszczonego na naszej stronie internetowej i regulamin ten jest jedynym obowiązującym mimo, iż umieszczone z poprzedzającej zmiany wersji cytowane wycinki w innych (zwłaszcza drukowanych przed zmianami) mediach mogą stanowić inaczej co do jego postanowień.

 


 

WYZNACZANIE WYTRZYMAŁOŚCI OPAKOWANIA Z TEKTURY FALISTEJ

- w/g www.emas.com.pl  CYTAT ZE STRONY PRODUCENTA

"Nasi Klienci niejednokrotnie borykają się z problemem, jaką wybrać tekturę do wykonania opakowania, aby takie pudło kartonowe spełniało wymagania wytrzymałościowe i jednocześnie było tanie w zakupie. 
My, jako producent opakowań znając podstawowe parametry, takie jak: obwód pudła, grubość tektury, wytrzymałość ECT tektury, potrafimy wyliczyć parametr BCT, czyli wytrzymałość pudła. 
Tak dobrane opakowanie kartonowe będzie spełniało wymagania Klienta co do ochrony zawartości i jednocześnie będzie optymalizowało koszty jego zakupu. 

BCT=5.87*pierwiastek kwadratowy (obw*grub)*ECT 

gdzie: 

BCT - wytrzymałość pudła [kg] 
obw - obwód pudła (2*długość + 2*szerokość) [m] 
grub - grubość tektury falistej [mm] 
ECT - wytrzymałość tektury [kN/m] 

Obliczona wytrzymałość opakowania, jest wytrzymałością graniczną. Należy pamiętać, że wynik obliczeń jest przybliżony. Wpływ na rzeczywistą wytrzymałość opakowania ma o wiele więcej czynników, takich jak: wilgotność powietrza, wilgotność zapakowanego towaru, odległość docelowego odbiorcy, piętrowanie palet, czas magazynowania, i wiele innych. Dlatego też przyjęto, że otrzymany wynik mnoży się przez współczynnik bezpieczeństwa 0,60. Wówczas mamy pewność, że dobrane pudło jest wystarczające."

Copyright © 2013 LA Transport | Wszelkie prawa zastrzeżone.
 
             

KONTAKT

  • PL: 604 616 538
  • GB: 078 12 02 74 68
  • GB:

  • Mail: [email protected]
  • Skype: l.a.transport
  • GG: